Wanneer bij het toewijzen van een rit of route de wagen roze blijft kan het zijn dat er een foutmelding geregistreerd is in de toewijs tabel. Dit kan je achterhalen door in de toewijstabel (SELECT TOP 10 * FROM Toewijzer ORDER BY toe_id DESC;) te zoeken naar het record welke jouw rit of routenummer heeft. Wanneer je in de toe_actief een -1 tegenkomt en in de toe_opmerking staat "Field wag_dat_id not found" wilt dit zeggen dat er iets fout is gegaan tijdens het toewijzen van de rit of route.
Meest voorkomende oorzaak is dat de rit of route geen reiziger ID heeft of geen tarief heeft.
Controleer dit door de waarde van pla_reiziger en pla_tarief_bedrijf op te vragen. Wanneer deze de waarde 0 hebben heb je het probleem gevonden en weet je wat je moet aanpassen om de rit alsnog toe te kunnen wijzen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren