Het openen van een reservering is mogelijk op de volgende manieren:
- Druk op de knop Reservering
- Ga naar Planning
Reservering
- Gebruik de sneltoets F2
Reservering iconen
Zoeken van klant in huidige stamgegevens
Selecteer adres van de geselecteerde klant uit stamgegevens indien deze afwijkt van het standaard adres
Selecteer contactpersoon van de geselecteerde debiteur
Selecteer huisadres van personeelslid
Selecteer noteerrit op afroep
Zoeken naar adres / bedrijf via Google search (direct over te nemen in reservering)
Locatie opzoeken op Google Maps (ophaaladres / bestemmingsadres op kaart weergeven)
Opzoeken adres / Pasnummer selecteren (indien adres: adres opzoeken door combinatie postcode + huisnummer | indien pasnummer: selecteren pasnummer van geselecteerde klant)
Ritopdracht boeken op afdeling indien gekoppeld aan de klant
Zitplaatsvervoer
Selecteer reizigers voor zitplaatsvervoer
Archief
Selecteer een ritopdracht uit het archief van de klant (bv. regelmatig terugkomende ritopdrachten van de klant)
Vast adres
Selecteer een adres uit de vaste adressen welke terug te vinden zijn in Tabellen --> Locaties / Straten / Adressen --> Onderhoud vaste adressen
Naar locatie
Berekening van reistraject op basis van ingevoerde adressen waarbij tijdstip berekend wordt naar de locatie (tijd dient ingevoerd te worden bij tijdstip bij klant)
Vanuit locatie
Berekening van reistraject op basis van ingevoerde adressen waarbij tijdstip berekend wordt vanuit eindbestemming (tijd dient ingevoerd te worden bij tijdstip op locatie)
Stuur elektronische mail bevestiging van de ritopdracht aan de klant
SMS
Stuur elektronische SMS bevestiging van de ritopdracht aan de klant
Elke ritopdracht wordt door middel van verschillende mogelijkheden aangemaakt. Deze opties worden standaard mee geladen in de ritopdracht echter kunnen deze afwijken per opdracht. Geeft door middel van Ja / Nee aan of de optie van toepassing is voor de aan te maken ritopdracht. Bv. of een reiziger gecombineerd mag worden met andere reizigers of wanneer een ritopdracht standaard contant staat maar u met de klant hebt afgesproken dat de rit op rekening is deze op rekening te zetten. De standaard wordt per klant bepaald via de Stamgegevens van de klant op het tabblad Vervoersvormen. Indien er geen klant geselecteerd wordt wordt de standaard van de Contant klant geladen.
Sinds v10 is het mogelijk de volledige route op kaart te zien binnen de reservering. Op basis van het ophaaladres en bestemmingsadres wordt op kaart de volledige route gepresenteerd met een volledige routebeschrijving en eventuele alternatieve routes. In onderstaand voorbeeld laten we zien hoe een volledig ophaal- / bestemmingsadres ingevoerd wordt en op kaart zichtbaar wordt.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren