Reservering

Gewijzigd op Do, 27 Jul, 2017 om 3:12 PM

Het openen van een reservering is mogelijk op de volgende manieren:

  • Druk op de knop Reservering
  • Ga naar PlanningIconRight.pngReservering 
  • Gebruik de sneltoets F2


Reservering iconen

IconRight.pngZoeken van klant in huidige stamgegevens

IconRight.pngSelecteer adres van de geselecteerde klant uit stamgegevens indien deze afwijkt van het standaard adres

IconRight.pngSelecteer contactpersoon van de geselecteerde debiteur

IconRight.pngSelecteer huisadres van personeelslid

IconRight.pngSelecteer noteerrit op afroep

IconRight.pngZoeken naar adres / bedrijf via Google search (direct over te nemen in reservering)

IconRight.pngLocatie opzoeken op Google Maps (ophaaladres / bestemmingsadres op kaart weergeven)

IconRight.pngOpzoeken adres / Pasnummer selecteren (indien adres: adres opzoeken door combinatie postcode + huisnummer | indien pasnummer: selecteren pasnummer van geselecteerde klant)

IconRight.pngRitopdracht boeken op afdeling indien gekoppeld aan de klant


Zitplaatsvervoer

Selecteer reizigers voor zitplaatsvervoer


Archief

Selecteer een ritopdracht uit het archief van de klant (bv. regelmatig terugkomende ritopdrachten van de klant)


Vast adres

Selecteer een adres uit de vaste adressen welke terug te vinden zijn in Tabellen --> Locaties / Straten / Adressen --> Onderhoud vaste adressen


Naar locatie

Berekening van reistraject op basis van ingevoerde adressen waarbij tijdstip berekend wordt naar de locatie (tijd dient ingevoerd te worden bij tijdstip bij klant) 


Vanuit locatie

Berekening van reistraject op basis van ingevoerde adressen waarbij tijdstip berekend wordt vanuit eindbestemming (tijd dient ingevoerd te worden bij tijdstip op locatie)


Email

Stuur elektronische mail bevestiging van de ritopdracht aan de klant


SMS

Stuur elektronische SMS bevestiging van de ritopdracht aan de klant



Elke ritopdracht wordt door middel van verschillende mogelijkheden aangemaakt. Deze opties worden standaard mee geladen in de ritopdracht echter kunnen deze afwijken per opdracht. Geeft door middel van Ja / Nee aan of de optie van toepassing is voor de aan te maken ritopdracht. Bv. of een reiziger gecombineerd mag worden met andere reizigers of wanneer een ritopdracht standaard contant staat maar u met de klant hebt afgesproken dat de rit op rekening is deze op rekening te zetten. De standaard wordt per klant bepaald via de Stamgegevens van de klant op het tabblad Vervoersvormen. Indien er geen klant geselecteerd wordt wordt de standaard van de Contant klant geladen.


Sinds v10 is het mogelijk de volledige route op kaart te zien binnen de reservering. Op basis van het ophaaladres en bestemmingsadres wordt op kaart de volledige route gepresenteerd met een volledige routebeschrijving en eventuele alternatieve routes. In onderstaand voorbeeld laten we zien hoe een volledig ophaal- / bestemmingsadres ingevoerd wordt en op kaart zichtbaar wordt.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren