Automatisch factureren van uitgevoerde ritten

Gewijzigd op Do, 15 Mei om 1:51 PM

Om ritten automatisch te laten factureren, dienen enkele instellingen en voorwaarden correct ingesteld te zijn. Het systeem controleert deze parameters en genereert op basis daarvan automatisch facturen voor uitgevoerde ritten.

1. Instellingen bij de klant

Ga naar Stamgegevens → Klanten en selecteer de betreffende klant. Klik op het potlood-icoon om de klantgegevens te bewerken. Controleer vervolgens de volgende twee instellingen onder het tabblad Overig:

  • Facturatie: Zet deze optie op JA om automatische facturatie voor deze klant in te schakelen.

  • Verzamelen:

    • JA: Alle uitgevoerde ritten worden gebundeld op een verzamelfactuur. Het systeem verzamelt de ritten totdat de factuur definitief wordt gemaakt. Daarna start automatisch een nieuwe verzameling.

    • NEE: Het systeem maakt voor elke afzonderlijke rit direct een aparte factuur aan.

2. Voorwaarden voor automatische facturatie

Een rit komt in aanmerking voor automatische facturatie wanneer aan de volgende voorwaarden is voldaan:

  • De rit is uitgevoerd op rekening.

  • De rit heeft de status Afgewerkt (V) of Loos (L).

  • Bij de rit is een bedrag ingevuld (mag niet leeg zijn).

  • De klantinstellingen zoals hierboven omschreven (facturatie op JA).

3. Wijzigingen achteraf

Indien er na het automatisch aanmaken van een factuur nog wijzigingen worden aangebracht aan een rit (zoals bedrag, omschrijving of datum), dan worden niet-definitieve facturen automatisch bijgewerkt. Pas na het definitief maken van een factuur wordt deze afgesloten voor wijzigingen.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren