Om de beveiliging van ons platform te waarborgen, maken we gebruik van een verificatietoken dat bij het inloggen wordt verzonden via SMS of WhatsApp.
Voorwaarden
Om een token te kunnen ontvangen, moet:
- Een geldig mobiel nummer gekoppeld zijn aan het gebruikersaccount.
- Bij SMS-verificatie gebruik worden gemaakt van MessageBird als provider.
- Bij WhatsApp-verificatie het bedrijf beschikken over een WhatsApp Business Account.
Werking
SMS-optie (via MessageBird)
- Wanneer een gebruiker inlogt, wordt automatisch een eenmalige verificatiecode (token) verstuurd naar het geregistreerde mobiele nummer via SMS.
- De gebruiker voert deze code in om het inlogproces te voltooien.
WhatsApp-optie (via WhatsApp Business Account)
- Indien WhatsApp als voorkeursmethode is ingesteld, wordt de verificatiecode verstuurd via WhatsApp naar het geregistreerde mobiele nummer.
- De gebruiker ontvangt een bericht in WhatsApp met de code en voert deze in om toegang te krijgen.
Veelvoorkomende Vragen
Wat als ik geen token ontvang?
- Controleer of het juiste mobiele nummer is gekoppeld aan je account.
- Controleer of je telefoon een actieve internetverbinding heeft (voor WhatsApp) of netwerkdekking (voor SMS).
- Kijk in je WhatsApp-chat of SMS-inbox (soms komt het bericht onder "ongewenste berichten" terecht).
- Neem contact op met de helpdesk als het probleem aanhoudt.
Kan ik wisselen tussen SMS en WhatsApp?
- Ja, je kunt via je accountinstellingen aangeven welke methode je voorkeur heeft.
Mocht je verdere vragen hebben, neem dan contact op met de helpdesk via [email protected].
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren